Polskie uzdrowiska. Promocja zdrowia

Obszar Polski, posiadając bogate walory naturalne z właściwościami leczniczymi, źródłami wód mineralnych, mikroklimatem niewątpliwie wyróżnia się pod tym względem atrakcyjnością i konkurencyjnością na tle Europy.
Coraz większa świadomość społeczeństwa iż, wypoczynek w uzdrowiskach nie wiąże się tylko z leczeniem ludzi chorych ale stanowi kompleks atrakcji turystycznych wokół szeroko pojętej promocji zdrowia, poczynając od zabiegów profilaktycznych zapobiegających różnym schorzeniom, zbiegów związanych z urodą, poprawą sylwetki wymusił zapotrzebowanie na tzw. rozwój ośrodków odnowy ciała, gabinetów odnowy Spa & Wellness, salonów piękności, ośrodków medycyny estetycznej.

 

Oferowane usługi zazwyczaj są odpowiednio wysokiej jakości. Poczynając od wysoko rozwiniętej bazy noclegowej, którą zapewniają nam hotele, ośrodki Spa, prywatne pensjonaty, po kompetencje i profesjonalne przygotowanie kadry i specjalistów, pod których opieką przebywamy (rehabilitanci, masażyści, dietetycy, kosmetyczki, instruktorzy zajęć) w czasie turnusu. Usługi te kierowane są pod kątem klienta zazwyczaj bardzo wymagającego, zdecydowanego do zmian, z tzw. średnio i dużo zasobnym portfelem, tak więc jakość i konkurencja musi być na wysokim poziomie. Zauważalny coraz bardziej jest poniekąd trend, moda, w pewnych kręgach niemal coroczny rytuał, iż planowany urlop czy kilkudniowy wypad za miasto planujemy w najpiękniejszych rejonach kraju, w warunkach klimatycznych sprzyjającej turystyce uzdrowiskowej. A po powrocie z takiego miejsca nabieramy sił i chęci do pracy. Pijalnie wód mineralnych, termalne baseny kąpielowe, tężnie, centra sportów w uzdrowiskach – to miejsca, które staja się modne i atrakcyjne, nie tylko pod względem walorów leczniczych, krajobrazowych ale dlatego, że zapewniają i w pełni spełniają oczekiwania wypoczywającego klienta, który ma świadomość, iż takimi zabiegami inwestuje w swoje przyszłe zdrowie.

Comments are closed.